Wanneer gebruik je in het Duits "Vielen Dank" en wanneer "Besten Dank".

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
3.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een erg goede vraag, rubro :-)

Het beste antwoord

"Vielen Dank " wordt gebruikt in het algemeen, "Besten Dank" wordt vaker onder vrienden of goede kennissen gebruikt. De betekenis is echter hetzelfde.

Toegevoegd na 11 uur:
Ik heb het zojuist no nagevraagd aan "echte Duitsers" , Besten Dank schijnt meer "slijmerig"te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volgens mijn Duitse vriend maakt het niet uit en zijn ze uitwisselbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze zijn vrijwel gelijk, net als in het Nederlands: hartelijk bedankt, hartelijk dank, vriendelijk bedankt, enorm bedankt, bedankt, dank je wel.
Wij gebruiken dat ook niet in speciale gevallen, maar gewoon hoe het ons uitkomt. Toch? Of heb ik hier een ongeschreven etiquette-regel gemist?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn functioneel equivalent. Met andere woorden, je hebt de vrije keus. Het is niet zo dat de ene vorm beleefder of formeler is dan de andere.

Ik hoor normaal gesproken meestal "Vielen Dank". "Besten Dank" hoor ik duidelijk minder vaak.

Misschien dat het van streek tot streek verschilt.
Cryofiel
14 jaar geleden
Das macht kein flaus aus !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-) Zei mijn vader ook altijd.
Als je een Duitser wil bedanken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is wel een goed antwoord maar dat bedoelde ik niet precies :-)