NIIOMTPLABOPARMBETZHELBETRABSBOMONIMONKONOTDTEKHSTROMONT

Volgens het Guinness Book of Records is dit de langste afkorting ter wereld. Het is Russisch, en het betekent (in het Engels):

Laboratory for Shuttering, Reinforcement, Concrete and Ferroconcrete Operations for Composite-monolithic and Monolithic Constructions of the Department of Technology of Building Assembly Operations of the Scientific Research Institute of the Organization for Building Mechanization and Technical Aid of the Academy of Building and Architecture of the USSR.

Toegevoegd op 06-06-2009 19:15:21
Ik zie dat het woord niet helemaal past, daarom even met een streepje ertussen:

NIIOMTPLABOPARMBETZHELBETRABSBO-MONIMONKONOTDTEKHSTROMONT

Toegevoegd op 06-06-2009 19:18:03
In het Russisch:
Нииомтплабопармбетзелбетрабсбо-монимонконотдтехстромонт
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat VJRntvmeGpoM aardig in de buurt komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NIIOMTPLABOPARMBETZHELBETRABSBOMONIMONKONOTDTEKHSTROMONT

Volgens het Guinness Book of Records is dit de langste afkorting ter wereld. Het is Russisch, en het betekent (in het Engels):

Laboratory for Shuttering, Reinforcement, Concrete and Ferroconcrete Operations for Composite-monolithic and Monolithic Constructions of the Department of Technology of Building Assembly Operations of the Scientific Research Institute of the Organization for Building Mechanization and Technical Aid of the Academy of Building and Architecture of the USSR.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou me maar gewoon bij het Nederlands, en de langste afkortingen zijn volgens mij meesal namen van stichtingen. Afkortingen als in de post hierboven klinken indrukwekkend, maar volgens mij onthou je die NOOIT, en ik vraag me ook af of het dan nog echt een afkorting is in de ware zin des woords.
Ik heb persoonlijk regelmatig mijn tong verzwikt over de v.o.k.c.v.s , maar dan niet zozeer over de afkorting alswel over de betekenis ; vereniging voor ouders van kinderen met chronische voedselweigering en sondevoeding. In ieder geval een zeer efficiente afkorting. Zes letters is niet heel erg lang natuurlijk, maar aangezien groepjes van zes karakters (letters/cijfers) het langste is wat we in één reeks kunnen onthouden, is het wel één van de langste onthoudbare.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waar je het vandaan haalt maar je onderschat het menselijk brein enorm door te stellen dat we afkortingen van langer dan zes letters niet kunnen onthouden! Hoe kom je daarbij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunnen we wel, maar dan zullen we dat altijd opdelen in 'groepjes' van drie tot 6 letters, gewoon voor het ritme. Getallen idem dito ; je 'onthoudt' dan groepjes van cijfers, nooit de hele rij achter elkaar. Telefoonnummers onthou je in de regel als twee groepjes van 5, vaak nog weer onderverdeeld. Let er maar eens op.