Wat waren de eerste woorden die mensen verzonnen?

De beginselen van taal

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.9K

Het beste antwoord

IK...

Het woord IK... van: van MIJ...

net zoals een kind zijn eerste woordjes leert, zo ging dat in het groot ook zo... Alleen nu is het allemaal verfijnd en is er al een kant en klare taal... Die is er ook niet in één dag of in één generatie ontstaan... En wij zijn verbeteringen van eerdere pogingen van mensen... Dus wij hebben geboft, wij kunnen al een taal,leren die ver ontwikkeld is... Dus na: Ik en: van mij, kunnen wij verder leren... en dat doen wij ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik gok het zelfde als we onze kinderen als eerste leren; Mama en Papa dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En.....

En God schiep de hemel en aarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
au mmm en bah...
De spontane uitingen die je doet als iets pijn doet, lekker of smerig is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grrrr! Grrrrrrrrrrr!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen Adam Eva voor het eerst zag zei hij; 'ga even een metertje achteruit, ik weet nog niet hoe groot ie wordt'...

Superflauw, maar ik kon het niet laten.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahhahaha
Die.

Ik bedoel dan niet specifiek het woord 'die' in het nederlands, maar een klank die werd gebruikt bij het aanwijzen van iets. Uiteindelijk kreeg die klank de betekenis van 'die'.
Zo zijn trouwens ook alle andere woorden voor concrete voorwerpen ontstaan. Abstracte woorden zijn veel moeilijker te begrijpen. Sterker nog, daardoor ontstaan ook nu nog veel spraakverwarringen.

Naar mijn mening is taal dus ontstaan door iets aan te wijzen en daar een klank bij te maken. Die klank is dan uiteindelijk het woord geworden dat bij dat voorwerp hoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"van" en "mij" en "hebben"
zoiets zal het zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie hier een leuke link met verschillende ideeën over de oorsprong van taal.
http://taal.paginablog.nl/taal/2005/11/bijzondere_theorieeen_over_oor.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordat de mensen woorden gingen maken gebruikten ze klanken.
Mensen wilden vroeger elkaar ook iets duidelijk maken. Dat deden ze met gebaren en met klanken. Langzaam ging men steeds meer dezelfde klanken gebruiken en dat werd langzaam een taal. Klanken hadden het voordeel dat je iets kon zeggen zonder dat je elkaar hoefde te zien. Daarom werden er steeds meer klanken gebruikt. Zo groeide taal.

Een voorbeeld van hoe een woord ontstaat is het woord 'mama'. De eerste klanken die een baby maakt, zijn murmelgeluiden. In het Nederlands horen we daar 'mam' in; in het Frans 'maman'; in het Engels 'mum; en het Chinese 'ma'. Deze klanken werd door de baby tegen de verzorger (de moeder) gemurmeld, hier is het woordje 'mama' uit voortgekomen.

Wat de eerste woorden waren is niet bekend. Gesproken taal bestaat veel langer dan geschreven taal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het opgezocht het eerste woordje van de mensen in de prehistorie is: duh
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Dit lijkt mij het enige juiste antwoord, met daarbij ook nog betrouwbare bronnen! Heeft de vraagsteller bijna 11 jaar op moeten wachten... + 1 voor het antwoord!