bestaat de spreekwoordelijke gezegde "ik sla je niet, maar ik raak je wel" al?

ik was laatst met iemand aan het praten, en ineens kwam er een spreekwoordelijke gezegde in mij op. en bedacht "ik sla je niet maar ik raak je wel". en als je die begrijpt weet je ook precies wat ik er mee bedoel.
dus ik verzon die ter plekken, maar bestaat ie eigenlijk al, of is het m'n eigen spreekwoordelijke gezegde??
:D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een spreekwoordelijk gezegde is iets uit de zinsontleding, jij hebt gewoon een mooi gezegde bedacht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij bestaat al zo iets maar ik heb nog niet die versie gehoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat moet dat gezegde dan betekenen?
ItisILeClerc
12 jaar geleden
@ Mormel: ik beïnvloed je, zonder me daarvan bewust te zijn. Of: ik raak je, zonder dat ik dat wil. Asjeblieft, een alternatieve uitleg. Kortom, ik weet niet wat je ermee bedoelt.

Het beste antwoord

Nee, dat gezegde bestaat nog niet.
Dat is helemaal alleen van jou!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als bestaand gezegde is die uitspraak niet te vinden. Het zou goed kunnen dat je 'm ooit wel door een cabaretier uitgesproken hebt gehoord. Maar via googelen is dat niet te traceren. Het is een hele goeie! In bedoeling net zoiets als "het valt wel, maar niet mee". Een speling met de letterlijke en de figuurlijke betekenis van hetzelfde woord.
Amadea
12 jaar geleden
Bij mijn weten bestaat je gezegde niet. Tot jij het vond natuurlijk! Nu dus wél! Het is erg mooi en knap gevonden. Het heeft iets van Zen; raadselachtig, mooi en...waar.
Zeker iets om op te schrijven en niet te vergeten!
Echt een 'nadenkertje'....