Bestaat het woord ''spellingsfout''? Ik denk namelijk van niet, maar veel anderen zeggen van wel. Het staat ook niet in het woordenboek.

Ipv spellingsfout moet je spelfout zeggen, of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.7K

Het beste antwoord

officieel zou het moeten zijn: spelfout

http://www.sabinebroksteksten.nl/portfolio-tekstbureau-sabine-broks-teksten-in-nijmegen/blog/43-tekstbureau-in-nijmegen-sabine-broks-teksten-blog/55-spellingsfout-is-een-spellingsfout.html

maar dit ook kunnen refereren naar een fout in een spel(letje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hij staat inderdaad niet in het woordenboek,
spelfout staat er wel in. Dus ik neem aan dat spellingsfout niet bestaat.
En ff googlen geeft ook aan dat het spelfout is, en niet spellingsfout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk hoor. Het moet spelvaut zijn. ;)
(geintje... maar je hebt dus gelijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zpelvaud bedoel je? :)