Zijn er talen waar geen ja of nee bestaat ?

Bestaan er talen waar geen ja of nee in bestaat ?
En als dat bestaat welke talen zijn dat ?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2.5K

Antwoorden (3)

Op google niks gevonden!
Ja en nee zijn tog wel primaire woorden dus ik verwacht ook geen talen die dezen niet hebben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wat is "tog"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch bedoelt hij
Nee, die zijn er niet. Het is normaal menselijke communicatie om aan te geven of je iets wel of niet wilt. In elke taal zijn daar equivalenten voor!
Amadea
12 jaar geleden
In het klassiek latijn bestaat geen ja of neen. Ze hadden wel uitdrukkingen om dat aan te geven.

Toegevoegd na 9 uur:
In het klassiek latijn bestaat geen ja of neen. Ze hadden wel uitdrukkingen om dat aan te geven.