wat betekent chimeid nou eigelijk ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
24.9K

Antwoorden (3)

dat is de straattaalbetekenis voor vriendin

Toegevoegd na 18 seconden:
http://www.encyclo.nl/begrip/chimeid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is Pikin meid en dat is Surinaams voor (klein) meisje.
Je spreekt het uit als pitjin meid of tjien meid.
Pikin betekent klein waardoor het woord meid verkleind wordt naar meisje. Ze noemen kleine kinderen zo ( de meisjes dus) maar ook als ze het over hun vriendin of andere meisjes die in de smaak vallen noemen ze het een Pikin meid.
Wordt dus net als vele andere Surinaamse woorden ook gebruikt in straat taal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt eigenlijk best wel per regio in nederland. Het word vooral gebruikt door jongeren. Bij ons betekent chimeid gewoon lekkerding. Het is in ieder geval positief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geeft aan dat hoe verder je van de bron woont, hoe fouter het gebruikt wordt. Er zou "Switi "voor gezegd moeten worden om het een lekker ding te maken.