Wanneer gebruik je then en wanneer than in het Engels?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het betekent beiden 'dan', maar het heeft een andere betekenis, 'than' wordt gebruikt bij vergelijkingen, 'then' bij een tijdsaanduiding. Vb: He is older than me - hij is ouder dan ik. I'll see you then - ik zie je dan.

then is een tijdsbepaling... en than wordt gebruikt in vergelijkingen... Toegevoegd na 2 minuten: bijvoorbeeld... I took all of the exams in the morning, and then I spent the rest of the day catching up on sleep. Back then we knew what was expected of us. en He is taller than I am. Today's students certainly do seem to read less than students in previous generations did.

Bronnen:
http://grammartips.homestead.com/than.html

Then is dan in de betekenis van 'op dat moment/toen' en than is dan als voegwoord van vergelijking: hij is groter dan ik.

Than is voor vergelijkingen: "HeroDD is better than me" Then is voor het weergeven van tijd: "I'll see you then."

'Then' gebruik je bij een tijdsbepaling: "First we went to the restaurant and then we went to the pub" 'Than' gebruik je als het om een vergelijking gaat: "He is bigger than me"

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100