Hoe noem je het als men gevoelens uit die men niet kwijt kan, in de vorm van agressie? Zoals liefdesbeetjes zeg maar.

Iemand zei mij dat het zoiets als commos heet, maar op dit woord kan ik hetgeen ik zoek niet vinden

12 jaar geleden
in: Taal
2.1K

Antwoorden (2)

Ja,dat heet idd 'commos'
Een ander woord is 'love bites'-
inderdaad liefdesbeten.
Ik snap niet dat je het niet kon vinden,ik had er nog nooit van gehoord en toen ik je vraag zag werd ik nieuwsgierig en ik dacht laat ik eens kijken of ik het vindt.
En nu heb jij je antwoord,haha!^_^!
Ik heb de link bijgevoegd,kan je erover lezen.
Er zaten wel freaky foto's bij van (diepe) beten in de nek bij div. personen,yeak,ik moet er niet aan denken.
Het woord 'commos' betekent letterlijk:'3 lovebites on a neck'
Er zijn ook filmpjes op YouTube te vinden,er zijn meer liefhebbers.
Ik hoop dat je iets hebt aan mijn antwoord, en ik heb weer iets geleerd!:)

Toegevoegd na 14 minuten:
Misschien heb je het niet gezien,maar ik heb de 1e link verwijderd en een andere geplaatst:de 1e vond ik niet zo'n goed idee. Deze is voldoende info.Je kan zelf nog verder zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een link voor waarin het woord commos wordt uitgelegd? Wat jij liefdesbeetjes noemt, zijn gewoon zuigzoenen en hebben niks met bijten en/of agressie te maken.
Sonaya
12 jaar geleden
Ik bedoel het eigenlijk meer uitgebreid. Je heb nl. ook kinderen die zomaar uit het niets bijten, krabben of slaan (en ik bedoel hiermee niet de algemene vaak voorkomende bijtfase) , omdat ze hun gevoelens op de een of andere manier niet kwijtkunnen (is dus van psychische aard zeg maar). Noem je dit ook commos? Of heeft commos alleen betrekking op het liefdesgebied? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel heel wat anders wat dan ik hier over gevonden heb.
Ik denk niet dat dit ook 'commos' is.
Lijkt mij niet echt goed als een kind zich op die manier uit.
Dan klinkt meer als een psychisch probleem.
Ik heb zelf een neefje die,toen hij nog klein was, iedereen beet.
Andere kinderen gaan slaan of schoppen als ze ruzie hebben,hij ging dan bijten.
Dat ging voor problemen zorgen omdat ouders van vriendjes kwamen klagen.
Hij beet echt hard,in armen en benen en zelfs schouders.
Z'n tanden stonden er dan echt in,echt diep dus.
Bij mij heeft hij wel eens in mijn arm gebeten toen ik oppaste en hij z'n zin niet kreeg,het bloedde zelfs!
En ik heb er een littekentje aan overgehouden.
Dat is natuurlijk niet normaal.
Hij deed het zelfs bij zijn moeder!
Die heeft toen korte metten ermee gemaakt door hem in zijn armpje terug te bijten.
Om hem te laten voelen hoeveel pijn dat deed.
Klinkt akelig,en ze was er zelf ook niet blij mee( haar eigen kind pijn doen tenslotte..), maar hij heeft het nooit meer gedaan.
Er zullen best meer kinderen zijn die dit soort dingen doen.
Maar de betekenis van het woord is toch echt heel wat anders,dat zie je ook wel aan foto's hierover.
( en het is ook wat anders dan zuigzoenen wat bij de reactie hierboven wordt genoemd).
Ik hoop dat je in ieder geval iets hebt gehad aan mijn antwoord en reactie.^^!
een binnenvetter noemen ze het dus ook wel eens