Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe noem je iemand die een order plaatst of iets besteld? (bijvoorbeeld "de contactpersoon")

Ik ben bezig met een bestelformulier, maar ik weet niet welk woord ik het beste kan zetten bij de plek waar diegene zijn naam invult. En "naam" kan niet, want dan wordt de bedrijfsnaam al ingevuld.

12 jaar geleden
in: Taal
5.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Laat die persoon twee dingen invullen:

- Bedrijfsnaam:
- naam contactpersoon:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wij noemen dit de inkoop contactpersoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand die een order plaatst wordt in een contract "de koper" of "de opdrachtgever" genoemd.

Kleine tot middelgrote zaken worden meestal via een inkoopafdeling van een bedrijf besteld. Meestal heeft zo'n inkoper een mandaat van de directie om tot een bepaald maximum bedrag in te kopen. Daarboven tekent de directie of een financieel manager, afhankelijk hoe de verantwoordelijkheden geregeld zijn.
Maar een inkoper is natuurlijk nooit "de koper". Dat blijft juridisch gezien het bedrijf die de bestelling heeft geplaatst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding