Hoe noem je iemand die een order plaatst of iets besteld? (bijvoorbeeld "de contactpersoon")

Ik ben bezig met een bestelformulier, maar ik weet niet welk woord ik het beste kan zetten bij de plek waar diegene zijn naam invult. En "naam" kan niet, want dan wordt de bedrijfsnaam al ingevuld.

12 jaar geleden
in: Taal
5.7K

Het beste antwoord

Laat die persoon twee dingen invullen:

- Bedrijfsnaam:
- naam contactpersoon:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wij noemen dit de inkoop contactpersoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand die een order plaatst wordt in een contract "de koper" of "de opdrachtgever" genoemd.

Kleine tot middelgrote zaken worden meestal via een inkoopafdeling van een bedrijf besteld. Meestal heeft zo'n inkoper een mandaat van de directie om tot een bepaald maximum bedrag in te kopen. Daarboven tekent de directie of een financieel manager, afhankelijk hoe de verantwoordelijkheden geregeld zijn.
Maar een inkoper is natuurlijk nooit "de koper". Dat blijft juridisch gezien het bedrijf die de bestelling heeft geplaatst.