Hoe heet een kijkdoos in het Engels?

Ik vind bij de vertaalmachines alleen maar peepshow en showbox.. Helaas bedoel ik die woorden niet! Ik zoek namelijk een 'ouderwetse', van papier gemaakte kijkdoos, zo eentje die je zelf kan knutselen.

Ook links naar afbeeldingen van een kijkdoos met 'onder water'-design zijn goed, want dat zoek ik uiteindelijk..

Toegevoegd na 2 minuten:
Zograscope bedoel ik ook niet..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
6.8K

Het beste antwoord

Shoe-box diorama.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het streepje hoort er niet tussen. Shoebox is gewoon aan elkaar.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik vind hier een ENGELS talige link met 1000den ideeen wat je met een schoenendoos kunt doen, je moet flink bladeren maar dan kom je bij een kijkdoos en die noemen ze toch echt:

peep show box

(een diorama is meer als de zijkant helemaal open is)

Toegevoegd na 3 minuten:
zie ook de tweede link daar wordt het helemaal historisch verklaard
amigo
12 jaar geleden
"magic box"