Hoe kan je een gratis cursus Nederlands volgen?

Een volledige cursus Nederlandse taal gratis volgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
3.1K

Het beste antwoord

Voor niks gaat de zon op, zeker in Nederland. Ik weet niet waar je vandaan komt en wat je moedertaal is, maar Nederlandse cursussen zijn niet gratis. On line kun je wel simpele lesjes Italiaans, Spaans etc. volgen. Waarschijnlijk zijn er ook wel eenvoudige Nederlandse lessen op internet te vinden, maar dan moet je zoeken op buitenlandse sites. Anders moet je het proberen via de gemeente waar je woont, die wil nog wel eens inburgeringscursussen geven of er is een project met vrijwilligers die bereid zijn je te begeleiden met het leren van de taal (taalmaatjes).

Hier een overzicht van (o.a.) Nederlandse taalcursussen:

http://taal-cursus.startpagina.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Neem aan dat het voor iemand is die uit het buitenland komt? Zie link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo gratis?
Niets is gratis.

Wel zijn er voor niet al te veel geld CD Roms te koop met taalcursussen Nederlands.

http://www.bol.com/nl/l/computer/zoekresultaten/Nty/1/search/true/searchType/adv/section/computer/N/7021%2B7000/index.html?_requestid=27908

Misschien via Marktplaat o.i.d. zelfs nog wel goedkoper.

Ook is een basisabonnement op de bibliotheek niet duur.
En daar vind je dan weer allerlei boeken en CD's voor het leren van Nederlands en ook kinderboekje die leuk zijn voor beginners om te lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
startpagina.nederlandsetaal staan wel oefeningen op.Verder zou je als je buitenlander bent kunnen proberen te "ruilen". Jij leert jouw taal aan degene die jou nederlands wilt leren. Verder kun je bij de soc.dienst of gemeente navragen wat de mogelijkheden in je gemeente zijn
13 jaar geleden
een paar jaar terug was het wel gratis maar nu niet meer. Volgens mij kun je het regelen met de gemeente, dat de gemeente het betaald en dat jij het later weer terug betaald maar zeker weet ik het niet meer :)

maar gratis is het zeker niet.