In een Engelstalig boek heeft iemand het over het planten van 'taties'. Welke planten zijn dat?

een jaar geleden
in: Taal
1.3K
tinus1969
een jaar geleden
Kun je een hele zin citeren? Taties zijn blijkbaar een soort snack.
Antoni
een jaar geleden
@Margot1950, staat er werkelijk 'taties' of staat er 'tatties'? Volgens Urbandictionary.com zijn 'tatties' aardappels.
Margot1950
een jaar geleden
In one place there was a cleared patch. "Taties," she said. "He put them in. Thought you'd like them."
Zag ik ook, Tinus.
Er staat echt 'taties', Antoni
Amadea
een jaar geleden
Toch wel hoor, Margot1950. "The scent of water" van Elizabeth Goudge speelt zich af in Londen en daar wordt in dialect wel gezegd dat men "fish and taties" eet: vis en aardappels.
Margot1950
een jaar geleden
Amadea, wat knap dat je uit dat ene zinnetje het boek herkent! Geweldig boek, vind ik. Het speelt overigens maar incidenteel in Londen, voor het grootste gedeelte in Appleshaw. Kleinigheidje.
We houden het dan toch maar op aardappel.

Antwoorden (1)

Vermoedelijk worden hier aardappelen (potatoes) bedoeld
Margot1950
een jaar geleden
Ik denk het niet, gezien de context.
rose
een jaar geleden
Ik denk het ook, hoor.
Oxford English Dictionary: tatie
(ˈteɪtɪ) Also 'tato, taty, tautie, tauty. [Dial. variant of potato]