Waarom worden appartementen appartementen genoemd als ze allemaal aan elkaar zitten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.6K

Het beste antwoord

Het zit inderdaad aan elkaar, maar elke woning is toch weer apart van de anderen. Je deelt in principe alleen maar dat je in hetzelfde gebouw zit, dus je gebruikt gezamenlijk lift-trappenhuis-galerij, maar verder is het echt een aparte woning.
itsme
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een appartement is een woning in een groter gebouw, zoals een flat. Een appartement is de benaming voor een woning van één verdieping; indien de woning uit meerdere verdiepingen bestaat wordt gesproken van een maisonnette. Een eenkamerappartement wordt vaak een studio genoemd.
Appartement of appartementsrecht
Als een gebouw juridisch is gesplitst in appartementen, wordt de combinatie van het aandeel in de in de splitsing betrokken goederen, het uitsluitend gebruiksrecht op een privé-gedeelte en het verplichte lidmaatschap van een vereniging van eigenaars (VvE) tezamen 'appartementsrecht' genoemd. Onder appartement wordt in het spraakgebruik verstaan, de afzonderlijke woning in een groter gebouw. De term appartementsrecht is de juridische benaming voor het samenstel van het genoemde aandeel in het recht op het gebouw en de bijbehorende grond en het daaraan gekoppelde gebruiksrecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een woonruimte die zich onderscheidt van de kamer. Als je een kamer huurt moet je vaak wc of douche of keuken delen met andere bewoners. Een appartement heeft al die functies in een woonruimte.