Wat betekent 'Tong Ah'?

De helft van alle Chinees-Indische restaurants lijkt zo te heten.

Picture for question
12 jaar geleden
in: Taal
6.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tongen? Omdat ze vast dol op malse tongetjes zijn :p
ItisILeClerc
12 jaar geleden
@izmo
http://www.restaurantjehoppen.nl/TongAhWeesp.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken 17 van dergelijke restaurants. Dit is de eerste keer dat ik deze naam tegen kom. Ik geloof dat je wellicht te maken hebt met een vertekend beeld op grond van een beperkt aantal restaurants. Ik zou bijna willen vragen hoe dat andere Chinees-Indisch restaurant heet dat je kent...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog nooit een Chinees restaurant gezien dat zo heet. De meest bekende namen die ik ken zijn Mandarijn en Chinese Muur.
Amadea
12 jaar geleden
De naam was mij voor ik het ging opzoeken ook niet bekend. Ni Hao, Fong Shou, Kota Radja, en Merrygold zijn de voor mij vertrouwde namen van Chinese restaurants!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens Wikipedia komt Tong Ah toch wel vaak voor: http://nl.wikipedia.org/wiki/Chinees_restaurant#Veelvoorkomende_namen_van_Chinese_restaurants
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Oost-Azië dus.
Bedankt, Widar, beste antwoord!
Amadea
12 jaar geleden
In die link van Widar staat toch geen antwoord op jouw vraag, Itis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vroeg ik me ook al af ^^ Er staat daar nergens bij wat het betekent.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Chinese karakters staan ernaast en Google translate doet de rest.

Antwoorden (2)

De volledige naam in het Mandarijn luidt "Tong Nan Ya" en dat betekent: Zuid-Oost Azië. De afkorting daarvan in dialect is "Tong Ah".
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer wat geleerd. +je