Wat zijn andere omschrijvingen voor de begrippen "ritme" en "wedstrijdhardheid"?

Die 2 woorden kwam ik tegen in een artikel in de Volkskrant over Sven Kramer. Ze worden door hem zelf gezegd overigens.(Het lijkt me dat de begrippen het best kunnen worden omschreven door iemand die zelf ook aan wedstrijdsport doet.)
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Sport/article/detail/2921920/2011/09/21/Bevrijde-Sven-Kramer-volledig-hersteld-van-blessure.dhtml

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1K

Antwoorden (1)

Het lijkt mij dat Sven het heeft over routine en doorzettingsvermogen. Hij is nog aan het opbouwen, maar het lukt niet altijd even goed om de dagelijkse training vol te houden. Door weer te beginnen met aan wedstrijden mee te doen hoopt hij de kick weer te pakken te krijgen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen wedstrijdhardheid = geen wat?
geen routine? of geen doorzettingsvermogen? of nog geen kick? Ik weet het niet. Jammer dat er niet meer op geantwoord is. Maar bedankt voor je moeite in ieder geval.