Is het woord "volledig" niet een tegenstelling in één woord?

Vol - ledig

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nice.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volslank wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Sherpa: dat brengt me bij een volgende vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongeveer vergelijkbaar met het Engelse "monosyllable".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zoals de term: Ik hou van je. Bevat dit net zoveel liefde als je bedenkt dat het komt van het woord: Vasthouden.

Het beste antwoord

Jij houdt vast van cryptogrammen!
De herkomst van het woord biedt hier de verklaring: de oorspronkelijke betekenis is ‘met alle leden’, oftewel: met alle onderdelen.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vol-ledig lijkt mij allesomvattend (het volle en het ledige) dus volledig