Wat is de Engelse vertaling voor administratief medewerker?

Toegevoegd na 6 dagen:
Heb zelf nog even gezocht n.a.v. onderstaande antwoorden. Zowel clerical assistant als administrative assistant is goed, afhankelijk van het takenpakket van de medewerker.

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080622013009AAGjIat

http://www.differencebetween.net/business/difference-between-administrative-assistant-and-secretary/

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
12.2K

Antwoorden (4)

dat is een "clerk", die doet "clerical work" administratief werk

Toegevoegd na 1 minuut:
wordt ook wel "clerical assistent" genoemd

Toegevoegd na 19 uur:
office assistent kan ook, maar is algemener qua taken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
clerk =
klerk, schrijver, (kantoor)bediende
griffier
secretaris clerk of (the) works
(bouw)opzichter Dus zeker niet een administratief medewerker d.i. een
administrative assistant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet wat jij bedoelt hoor. Ik heb 3 jaar in London gewerkt als clerical assistent, en daar deed ik clerical work! Kom nou, wat jij opgezocht hebt, is een een ouderwetse vertaling en getuigt niet van ervaring over wat je schrijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ze schreven daar 'assistent' met een 'e' in het midden? Merkwaardig hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, dat was een "slip of the pen"
moest je daar nu voor minnen??
Clerical staff.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
administrative manager
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen 'administrative assistant'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me de beste vertaling!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dus!