hoe maak ik deze zinnen vragend?

He wrote her a letter to tell her he was sorry.
You were at school today.

zo stonden ze op mijn so ongeveer. ik ben nogal onzeker, bang dat ik ze niet goed heb. de normering is zwaar, 0,8 fout = 1 punt eraf.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op dat je niet het eerste antwoord gebruikt. Die klopt nét niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die klopt HEEL erg niet ; dat gaat je zeker een punt kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo zwaar is die normering niet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou, ik vind best zwaar.

Antwoorden (4)

Did he wrote her a letter to tell her that he was sorry?

Were you at school today?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+that maakt hem nog netter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DuskDream, ook jouw antwoord is hartstikke fout!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het moet zijn write. De verleden tijd ligt al opgesloten in "did."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zo is het!
Did he write her a letter to tell he was sorry?
Were you at school today?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is dan eindelijk het goede antwoord. Jeetje waarom denken mensen dat ze Engels kunnen, terwijl ze er geen hout van kunnen?! Voor jou een plus+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwaar de min? Wraak op mijn minnetje voor de fout?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Kruidenvrouwtje :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie bij jou geen minnetje staan, dus ik snap je eerste opmerking niet. Of had je verkeerd gekeken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hm, nu zie ik de min ineens wel staan. Vreemd, hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is inderdaad juist, wrote wordt write in vragende zinnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+En zo is het :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, vuile antwoord-verwijderaar :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"...to tell he was sorry?" klopt toch ook niet, of ligt dat aan mij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem ik terug, las het nog een keer en besefte dat de zin klopt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pff ik kan wel engels hoor, bullies :( mijn grammatica mag miss nie goed zijn maar uitspraak is awesum ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O, ik geloof je wel hoor Dusk. Het is een klein dingetje die je als Nederlander eigenlijk niet kan weten.
sterredag
12 jaar geleden
Ondanks dat de zin klopt is de omzetting wel fout, er staat to tell her he was sorry... en niet to tell he was sorry. Al zijn beide zinnen op zich misschien correct.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, minnen dan! Kom op zeg. Dat betekend exact hetzelfde. Er staat al her in de zin. Hij schrijft haar de brief, dus hij verteld haar dat het hem spijt. Doe niet moeilijk.
sterredag
12 jaar geleden
Ik doe niet moeilijk, ik heb leraren gehad die het dan echt fout rekenede.
Did he write her a letter to tell her that he was sorry?
Were you at school today?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Did he write her a letter to tell her he was sorry?

Where you at school today?

(vooral vraagteken aan het eind niet vergeten, weet niet wat voor niveau je doet, maar ik ken leraren die de zin anders echt fout rekenen)

Toegevoegd na 1 minuut:
toch nog als antwoord, omdat de zin hierboven toch echt niet geheel correct omgezet is.

Toegevoegd na 10 uur:
Excuses typfout in de tweede zin:

Were you at school today?
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Toch is ook jouw antwoord niet geheel correct. Where betekent Waar (op welke plek).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd, het is niet "where", maar "were". Helaas sterredag, dit klopt niet.
sterredag
12 jaar geleden
lol typ fout