Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kennen ze in China ook kruiswoordraadsels zoals wij die kennen?

Ze hebben daar veel meer lettertekens dan wij , hier in het westerse .

12 jaar geleden
in: Taal
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor. Kijk maar eens in een chinese krant. En zie deze link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
adriana
12 jaar geleden
Ik ben dus niet de enigste die dit een vraag waard vond , dus , dank voor je antwoord.

Andere antwoorden (2)

Nee. In China is zo'n teken een heel woord. Daarom hebben wij een alfabet van 26 letters en Chinezen 6000 verschillende karakters. Je kunt dus niet een kruiswoordpuzzel maken als het hele woord al in 1 hokje staat ;D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook dat klopt niet. Er zijn genoeg woorden die uit een character bestaan. En een character kan zelfs een hele betekenis inhouden. Het woord moeder bestaat bv uit een character.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf in China geweest en heb er uitleg over die tekens gehad. Ja, er zijn woorden die bestaan uit 2 tekens, bijvoorbeeld China. Maar het eerste teken is midden en het tweede teken is land. En dat bedoelde ik met elk teken betekent een woord -.-
Ja hoor, die kennen ze zeker. Zowel met karakters als de klanken (en het 'westerse' alfabet dus), voor meer voorbeelden zie link. (填字遊戲 is kruiswoordraadsel, weet ik uit mijn vloeiend chinees).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U weet ook de oplossing ;)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding