Waarom noemen ze in Amerika een 'boomslang' een 'boomslang' (boemsleng)? En waarom geen treesnake?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
3.9K
Cryofiel
12 jaar geleden
Leuke vraag! Ik zag dat 'boomslang' nog meer kan betekenen - zie
http://en.wikipedia.org/wiki/Boomslang_%28disambiguation%29 .

Het beste antwoord

De boomslang (Dispholidus typus) is een slang uit de familie gladde slangen (Colubridae). Zijn leefgebied is sub-Sahara Afrika. Het is de enige soort uit het geslacht Dispholidus. De naam stamt uit het Afrikaans en wordt in alle talen gebruikt, ook de Engelsen en Duitsers noemen deze soort boomslang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

misschien omdat delen van amerika vroeger van nederland waren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De slang komt o.a. voor in Zuid Arfika, en de naam zal via het Afrikaans in het Engels terecht zijn gekomen.
gvrox
12 jaar geleden
Het is een specifieke slang, geen soortnaam. Er zijn dus verschillende tree snakes, maar slechts een daarvan is een boomslang.
Boomslang komt inderdaad uit het Afrikaans:

Origin:
late 18th century: from Afrikaans, from Dutch boom 'tree' + slang 'snake'
(Oxford English Dictionary)