Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent 'open-minded'?

Iemand die open-minded is, wat is ie dan precies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
35.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen Nederlander die deze vraag kan beantwoorden,omdat we gewoon niet open minded zijn.
Het enige wat we continu doen is,--alsof-- we open minded zijn,maar thuis zijn we allemaal grijze benepen boeren die alleen maar kunnen klagen en naar anderen wijzen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Iemand die tolerant is. Geen problemen heeft met mensen die anders zijn dat het standaard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Open staan voor andere/nieuwe dingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand die ook het standpunt van een ander kan/wil begrijpen, zonder vast te zitten in z'n eigen standpunt/ideeën.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Open staan voor nieuwe dingen,en veranderingen, en deze ook in praktijk toe te passen.
Zelf ook nieuwe ideeën toepassen. en je eigen mening geven over bepaalde veranderingen.
Dus open staan voor iets nieuws.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Open minded vertaalt naar ruimdenkend.

Een ruimdenkend persoon: "mijn mening is goed (voor mij) en andere meningen zijn ook goed (voor hun)."

Een bekrompen persoon: "mijn mening is goed en iedereen moet die mening hebben, want ik vind hem goed."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
open minded is eigenlijk heel simpel:
het tegen overgestelde van kleindenkend
wanneer je klein denkend bent geef je niet veel om de mening van de ander alleen die van jouw is eigenlijk goed en alles anders dan jezelf of je eigen standpunten zijn fout
open minded (grootdenkend) is juist dat je over andermans bijvoorbeeld meningen gaat nadenken en die van jouw er wel of niet opaan past, en ook veel accepteert
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je een open blik hebt (begrip hebt) ten opzichte van andermans problemen, afkomst, nationaliteit, geloof en sexuele geaardheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
open minded: als je geen vooroordelen hebt.

Je bent niet vooringenomen.

Als je open wilt staan voor de ideeen en opvattingen van anderen en die anderen vervolgens ook in hun waarde laat.

Bereid zijn te willen luisteren naar de mening van anderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kleine variatie/toevoeging op wat er al is genoemd maar ik vertaal het min of meer letterlijk tot:
"open geest".

Geest is hierbij je denkvermogen in de breedste zin. Dat die open is betekent: er kunnen invloeden van buiten af bij komen en deze kunnen (let wel, niet "moeten") invloed uitoefenen.

Anders gezegd: iemand de "open-minded" is laat denkbeelden en meningen van buiten toe MAAR besluit vervolgens ZELF of hij zijn mening of beeld van de wereld hierdoor bijstelt of niet
(Lees meer...)
amigo
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding