Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er woorden te vinden, die in elk land het zelfde zijn?

Bijv AU ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
6.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Iedereen lacht hetzelfde dus waarschijnlijk het woord haha
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
enigzins hetzelfde:
mama/mum
music
politi
Komt tenminste vaak voor maar er zullen uitzonderingen zijn. Er zijn ook nieuwere woorden waar nog geen alternatief voor is gevonden zoals:
hybride
flat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
taxi
ok(ay)

Toegevoegd na 2 minuten:
internet
god
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker!

Hotel
Taxi
Sex...

om even drie internationale voorbeelden te noemen. Er zijn waarschijnlijk wel meer woorden die in verschillende talen overeenkomen, maar vaak worden ze dan wel weer anders geschreven, dus met een andere spelling (of in een heel ander schrift). De uitspraak blijft dan vaak wel hetzelfde.

Maar genoemde voorbeelden hotel, taxi, sex, zijn wel algemeen bekend en zal in bijna elk land tot weinig misverstanden leiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sex=6
Ik weet niet of dat in het Italiaans ook nu nog zo is
Namen van gerechten zijn in de meeste landen hetzelfde. Als je het over 'sushi' of 'bami' hebt, weet bijna iedereen wel waar je het over hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O.k. en apartheid worden internationaal gebruikt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als ik me niet vergis is o.k. het meestgebruikte woord ter wereld en is apartheid het enige Nederlandse woord dat ongewijzigd wereldwijd gebruikt wordt... hoewel het eigenlijk uit het Afrikaans komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding