Pizzeria, het meervoud van pizza is volgens pizze vandaar pizzeria.

Toegevoegd na 2 minuten:
-volgens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat is niet volgens, maar gewoon Italiaans. Net als trouwens panini een meervoud is. Zo raar als je het hoort hebben over panini's....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie ook de toevoeging -volgens
Heb het even aan mijn Italiaanse vriend gevraagd... het is pizzEria...

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah wat fijn... een minduimpje... en wat is er fout aan mijn antwoord als ik vragen mag???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks maar het zal wel zijn omdat je hetzelfde antwoord geeft, een beetje overbodig omdat gelijk te minnen in mijn ogen maar het is wel een soort "terecht" omdat het volgens de regels niet de bedoeling is. Plus dan maar om de min te compenseren.