Verbastering van het Engelse: to struggle, dat is worstelen. Vooral in overdrachtelijke zin, dus worstelen met een moeilijk proefwerk bijvoorbeeld. Niet zozeer het letterlijke worstelen met een tegenstander.
Struggelen is daarvan afgeleid.

Gevonden op internet: mensen die struggelen met acne moeten etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (4)

Is ook een Engels werkwoord to struggle , het betekent moeite doen.

Toegevoegd na 51 seconden:
strijden of worstelen

http://www.encyclo.nl/begrip/struggle
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
In het engels: to struggle = ergens mee worstelen. Ik weet niet cker of je dit bedoelt???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
het is stroggelen en het betekend dat je iets probeert te regelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doel je op de KPN reclame van een paar jaar terug, dat was ik roggel het wil ipv ik regel het wel. Als je echt serieus bent wil ik graag een link zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.straatwoordenboek.nl/letter/S/stroggelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk Muto; wist ik niet. Of stroggelen nu een verbastering van struggelen is, of omgekeerd -hetgeen mij logischer lijkt- maakt niet uit. Stroggelen bestaat kennelijk ook als (straat/slang) woord. (En dus niet alleen in kpn filmpjes- onzinnigheden!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch bedankt voor de minnetjes :)
Struggelen (struggle) is eigenlijk een engels woord, en betekend; ergens mee in strijd gaan. ergens mee worstelen.

Oftewel, als je ergens mee zit, kan je met je gedachten struggelen.