De vertaling van 'altijd onderweg' naar het klassiek Latijn?

Min of meer mijn lijfspreuk, wil hier graag de vertaling van hebben.

Zo ver als 'semper' kwam mijn anderhalf jaar VWO-Latijn wel, maar ik kan het woord 'onderweg' nergens herleiden.

Sites als Google Translate en Babelfish zijn tegenstrijdig, zeker als ik het bijvoorbeeld ook vanuit Engels, Frans of Duits naar Latijn wil vertalen.

Is er een Latinist in de zaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is 'semper vadeo' wat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens Translate een vertaling van 'altijd gaan'. Net niet vrees ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het betekent: "Ik ga/loop altijd". Ik zat er ook al aan te denken, maar het is het net niet. Btw vertrouw Translate niet, je krijgt er echt de kromste vertalingen mee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom ben ik hier ;)

Antwoorden (4)

mijn Latinist ligt net op bed...
Volgens mij is het 'semper in itinere'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die is mooi, ik kan zelf geen betere bedenken ;)
Via in aeternum klinkt indrukwekkender...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar is helaas een verkeerde interpretatie van mijn spreuk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt wel meer als potjeslatijn echter.......
wat denk je van 'semper viator' ?
betekent eigenlijk 'altijd reiziger' maar kan je als zodanig interpreteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij lijkt dit wel erg latijns.
Curabitur semper
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste: LatijN
Ten tweede: "Curabitur" betekent "hij/zij/het wordt verzorgd".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Herstel: "Hij/zij/het zal worden verzorgd".