wat is veinzen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou hem ff googlen....*zucht*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naatje,dit is NIET sarcastisch bedoeld,maar wij zijn echt niet allemaal even slim!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ peter..nee dat blijkt.........gelukkig is daar dan google voor dit soort ''vragen''.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik veins dat ik dit een zinvolle vraag vind...;-)

Antwoorden (6)

vals voordoen; net doen alsof...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veinzen is andere gevoelens tonen dan die je in werkelijkheid hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veinzen: doen alsof het echt is

Je kan bijvoorbeeld buikpijn veinzen. Dan doe je dus net alsof je echt buikpijn hebt terwijl je dat niet hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand doen geloven,dat je anders bent,dan je werkelijk bent.B.v.: Ik vind dat GV niet verslavend is,terwijl ik er niet weg kan blijven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veinzen = doen alsof.
De toevoeging 'waar of niet waar' is niet noodzakelijk. Je zegt niet tegen jezelf 'ik ga veinzen buikpin te hebben', je zegt wel 'ik ga doen alsof ik buikpijn heb', maar nooit 'ik ga ten onrechte doen alsof ik buikpijn heb'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veinzen is: fingeren, doen alsof, komediespelen, voorwenden, simuleren, huichelen, affecteren, nabootsen, toneelspelen.