Is het Engelse woord "snoop" een mogelijke synoniem voor "candy"?

In diergaarde blijdorp zag ik onderstaande tekst staan "snoop en zoovenirs". Nu snap ik dat zoovenirs een verwijzing bevat naar de dierentuin en dat snoop hetzelfde moet betekenen als snoep. Alleen ik heb altijd geleerd dat candy snoep betekent.

Ik vroeg mij af of snoop in dit geval een synoniem voor candy is, of net zoals zoovenirs een verwijzing bevat naar de dierentuin.

Toegevoegd na 3 uur:
omdat je daar dus ook snoep enzo kon kopen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.6K

Het beste antwoord

Als je het mij vraagt staat daar een knetterende fout. Snoop betekent zeker geen snoep. Alles wat hierboven staat klopt dus. Letterlijk betekent snoop snuffelen. Dus op dat bord staat dan Snuffelen en Souvenirs. Of bedoelen ze nou Snuffelhoek voor souvenirs. Of hebben ze een fout gemaakt en hoort er te staan Snoep en Zoovenirs. In ieder geval is dan Zoovenirs ook fout. In het Engels is dat Souvenirs.

Candies and Souvenirs in het Engels. Wat ze er hier in het Nederlands mee bedoelen is mij een vraagteken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik krijg het idee dat ze e.e.a. hebben willen verengelsen. Daarboven staat in het Engels Buffalo Shop. Daaronder is het een rommeltje. Zoo is dierentuin. Zoovenirs klopt ook al niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

to snoop betekent wel snoepen...
check de link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zegt google translate:

Vertaling van het Engels in het Nederlands

snuffelen

nieuw! Klik op de bovenstaande woorden om alternatieve vertalingen te bekijken. Verwijderen

Woordenboek

zelfstandig naamwoord
1.bemoeial
2.nieuwsgierigaard

werkwoord
1.snuffelen
2.neuzen
3.gluren
4.snoepen
5.loeren

Zou dus snoepen of rondsnuffelen kunnen betekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snoop, in de zin 'snoop around' betekend rondneuzen.
Voor zover ik weet is het geen engels synoniem voor candy.
Eerder een 'Denglish' (English spoken by Dutch) woord voor snoep (onder het motto 'het klinkt engels dus is het leuk).