hoe moet 'k deze zin perfect vertalen naar het frans?

" met de fiets van een berg rijden tegen 200 km/uur. " Ik heb een examen frans, ( mondeling ) maar ik vind nergens een goede vertaling. Van nederlands naar frans

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.6K

Het beste antwoord

'Rouler à biciclette d'un montagne envers 200 km/heure.' De zin klopt in het Nederlands niet helemaal (tegen= met?), maar dit is de letterlijke vertaling in het Frans. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Descente d'une montagne à biciclette (of inderdaad en vélo) à 200 km par heure, kan ook. Vélo en biciclette zijn allebei woorden voor fiets. En deze franse zin klopt wel. Het is trouwens une montagne. (Schreef ik net fout.)Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En het is bicyclette :-). Sorry hoor!

Andere antwoorden (3)

Misschien moet je niet proberen het perfect te doen.
Goed is ook goed.
Als je de zin niet vertaald krijg, maak de zin eerst anders, of maak er 2 zinnen van:
Je rijdt met de fiets de berg af. De snelheid is dan ongeveer 200 km/uur
13 jaar geleden
poging:
En descendant d’ une montagne à 200 km par heure avec le vélo
La bicyclette is keurig Frans .....maar iedereen zegt un vélo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgende site vertaalt verschillende talen heen en weer en doet het niet eens zo slecht, hoop dat je er iets aan hebt;
http://translate.reference.com/