Wanneer gebruik je in het Engels 'till' en wanneer 'untill'?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
33.7K

Het beste antwoord

Als aanvulling op het eerste antwoord: in de praktijk heeft het vaak te maken met uitspraak. Een woord dat eindigt op een klinker en een woord dat begint met een klinker zijn iets lastiger na elkaar uit te spreken.

Bijv.: "it won't be untill Friday" wordt al snel "it won't be 'till Friday".

Eindigt het vorige woord met een medeklinker (of een stomme klinker), dan is het gemakkelijker om daarna een woord dat begint met een klinker uit te spreken. Bijv.: "I won't get that book untill Friday" zal (iets) minder snel veranderen in "I won't get that book 'till Friday".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel duidelijk,+1 van mij.

Andere antwoorden (3)

Till en Until kun je eigenlijk wel door elkaar gebruiken. De betekenis is hetzelfde. Until gebruik je vaak aan het begin van een zin.

Toegevoegd na 3 minuten:
Usage Note: Till and until are generally interchangeable in both writing and speech, though as the first word in a sentence until is usually preferred: Until you get that paper written, don't even think about going to the movies. ·Till is actually the older word, with until having been formed by the addition to it of the prefix un-, meaning “up to.” In the 18th century the spelling 'till became fashionable, as if till were a shortened form of until. Although 'till is now nonstandard, 'til is sometimes used in this way and is considered acceptable, though it is etymologically incorrect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in het nederlands: tot & totdat.

volgens mij doelt totdat op als het innd voltooid is en tot op het moment dat de voltooing plaats kan gaan vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik untill in schrijftaal en till bij het spreken.