is voortgeleiden een verkeerd woord?

ik ben in word bezig en voortgeleiden, voortgeleid(t) rekent hij fout?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
4.7K

Antwoorden (2)

Ja, dat is geen correct Nederlands woord. In verband met een rechtzaak wordt wel het werkwoord voorgeleiden gebruikt, maar ik neem aan dat je iets anders bedoelt. Begeleiden misschien?
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee ik bedoel het voortgeleiden van impulsen:p staat ook wel gewoon in mijn biologieboek:p
Amadea
12 jaar geleden
Blijkbaar is het dan een werkwoord wat alleen nog in de biologie gebruikt wordt. Het is namelijk een ouderwetse term, hij staat wél in het Woordenboek der Nederlandsche Taal.
Ja hoor, voortgeleiden is een Nederlands woord! Deze man doet dat met zijn edele viervoeter.....