Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik kijken om me een beetje voor te bereiden op mijn duitse leesexamen?

Om als het ware een beetje in de stemming te komen.
Het liefst iets duits gesproken met duitse ondertitels.
Wat je dan online kunt kijken. Beetje op VWO niveau.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om je voor te bereiden op een leesexamen lijkt een Duits boek lézen we wellicht ook een goed idee ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wel er helemaal in ondergedompeld worden door het te horen en te lezen en te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je hier ook nog iets aan :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Duitse_films

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ZDF, ARD en Sat.1
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sinds ik in Duitsland woon heb ik ook een beetje de Duitse film ontdekt (waar we in Nederland weinig van horen, helaas), maar in de bron staat een leuk rijtje titels om naar de zoeken. (Sorry, ik ben een beetje Mortiz Bleibtreu-fan geworden). Vooral Das Experiment is een aanrader.

Overigens worden ook zo ongeveer alle programma´s op de Duitse televisie via teletekst ondertitelt ; ook hier heb je tenslotte doven en slechthorenden.

En kijk je DVD-collectie eens na ; heel veel films zijn danwel engels gesproken, maar hebben wel Duitse ondertiteling (en als je daar zin in hebt : nasynchronisatie). Als het puur om het lezen gaat, kan dat zeker ook een goede oefening zijn.

In de tweede link kun je online gratis films en series kijken, maar ik durf niets te zeggen over ondertitels ; dat zou nog wel eens een probleem kunnen worden. DVD's en de televisie lijken me vooralsnog de beste oplossingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijkt dat ik das experiment gewoon hier thuis heb. Met Duitse ondertitels en wel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En die is zo goed, die kan je wel tien keer kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stimmt's oder hab' ich Recht ? ;-)
Algemene dingen kijken op duitse tv help om gevoelsmatig te leren of zinnen wel of niet kloppe. Als je die leest of hoort in het duits
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding