Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de Engelse vertaling voor het woord "apartheid"?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
9.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

"apartheid" is toevallig het enige Nederlandse woord dat overgenomen is in het Engels. Of we er trots op moeten zijn weet ik niet, maar toch is het zo.

Er is dus geen Engelse vertaling, het woord is al "Engels".

Overigens is een goed voorbeeld de gelegenheidsband "Artists United Against Apartheid". Daar hoor je dat die term dus ook in het Engels wordt gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

er is niet echt een woord voor. in het engels wordt apartheid vaak gebruikt. Het dichtste in de buurt komt segregation

Toegevoegd na 7 minuten:
ter info: Hier is segregation in gebruik: http://www.quotesdaddy.com/tag/Segregation
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Racial segregation of racial discrimination.

Toegevoegd na 3 minuten:
Met of bedoel ik niet het Engelse 'van' maar ons Nederlandse 'of''. Ik had beter een komma kunnen plaatsen. Dus: Racial segregation, racial discrimination.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Apartheid.

'(Racial) segregation' heeft een vergelijkbare betekenis, maar er is een nuanceverschil. 'Apartheid' is in het Engels dan ook het leenwoord dat wél letterlijk 'apartheid' betekent, en in het bijzonder gebruikt wordt voor het apartheidsregime zoals dat bestond in Zuid-Afrika.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
apart/ klassen gescheiden dus seperate. dus kom ik classesseperation tegen in het engelse taaltje ? , nee - dus zijn wij als taal beter in het duidingssysteem .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding