is het: What DOES Rome like, of: What IS Rome like?

ik heb gister een engels S.O. gemaakt en dit was de vraag waar ik mijn twijfels aan had, ik koos uiteindelijk voor 'What is Rome like'

PS. ik doe eerste jaars Tweetalig vwo.

Toegevoegd na 9 minuten:
en nog eentje...

is het:
What was THE FILM LAST NIGHT like?
of
What was LAST NIGHT THE FILM like?

ik koos voor de eerste. is het ook de goede antwoord?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Als het gaat om een jongen die Rome heet, dan zou je kunnen zeggen "Wat does Rome like?". Want dan vraag je waar Rome van houdt. Maar gaat het om de stad Rome, dan vraag je "What is Rome like?" als je wilt weten hoe die stad is om te bezoeken.

Toegevoegd na 21 minuten:
Bij de filmvraag heb ie ook het juiste antwoord gekozen.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je hebt goed gekozen: Het is 'what IS Rome like'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ze alle twee goed! Dat doe je prima!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden geven het juiste antwoord op je "Rome-vraag".
Het antwoord op je tweede vraag is: What was THE FILM LAST NIGHT like? Dus ook daarbij heb je het goede antwoord gekozen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Toen de eerste twee antwoorden werden gegeven stond de toevoeging op de vraag er niet, dus die is niet overgeslagen - zoals jij lijkt te denken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe dan ook, in de antwoorden die tot dan toe al waren, stond nog geen antwoord op die tweede vraag. Dus heb ik er gewoon even een aanvulling op gegeven.