Het leegste deel van de nacht, daar waar niets is.
Zoals de Antieken zeiden: Intempestiva Nocte, of Nietsche zei: In temp estiva, daar waar geen tijd is.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat in de huidige 24-uurs economie?
AWM
14 jaar geleden
Dat is waar. We hebben geen holst meer.
Wat jammer...
AWM
14 jaar geleden
Ja, naar mijn mening wel.

Andere antwoorden (2)

eng een spooky.
het is het donkerst in het holst van de nacht.
als je wil weten wat holst is zal het wel middenin betekenen.
op zn engels zeggen ze wel eens in the dark of the night.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het holst van de nacht: daar waar de nacht het meest hol is, in het middelste, duistere, diepste deel van de nacht.

Gelijknamig is "in het diepst van de nacht", hol staat dus gelijk aan diep in deze context.