Wat is een goed praktijkvoorbeeld bij deze spreuk: "some people walk in the rain, others just get wet"?

12 jaar geleden
in: Taal
6.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prachtig citaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken het citaat net even anders: als je ervoor kiest in de regen te lopen, moet je niet klagen dat je nat wordt. Omgedraaid: als je nat wordt, ben je dan zelf in de regen gaan staan of heeft iemand je nat gegooid?
amigo
12 jaar geleden
mooie vraag +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leef je in in Gene Kelly in zijn lied "singing in the rain" Bronnen:
- http://www.youtube.com/watch?v=rmCpOKtN8ME

Het beste antwoord

Dat is een schitterende quote, die aangeeft hoe mensen met vervelende omstandigheden omgaan. De een constateert dat er iets vervelend gebeurd en dat dat effect heeft op iedereen, passen zich aan de omstandigheden aan en leren er eventueel van. "They walk in the rain " ; ze weten met de omstandigheden om te gaan.
Anderen concentreren zich op de nadelen voor zichzelf en de ellende, zonder zich te realiseren dat iedereen in het zelfde schuitje zit en klagen alleen maar. ' They just get wet" .

Vergelijk : sommige mensen zien alleen de wolken, anderen weten dat de zon er achter schijnt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik ken 'm als "some people feel the rain, others just get wet". Alle bronnen op internet geven aan dat de quote van Bob Dylan is.

Mensen die vinden dat de economische crisis een zegen is, omdat nu eindelijk eens de foute zaken in de financiele wereld worden veranderd, voelen de regen.
Mensen die het pessimistischer zien, en al plannen hebben om hun bankrekening te gaan plunderen, worden alleen maar nat.

Nat worden is alleen maar vervelend, maar de regen voelen kan heel positief zijn. Het biedt nieuwe kansen, en pech of tegenslag kan dan een positief keerpunt in je leven betekenen. B.v. een ontslag, en daarna een veel leukere baan.

Je hoort weleens mensen over zichzelf (of over anderen) zeggen, dat ze na een nare periode er beter uit zijn gekomen. Die mensen voelden de regen en hebben er iets aan gehad. De mensen die alleen maar nat werden, bleven steken in hun probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annswers
12 jaar geleden
Mooi En helder uitgelegd, dank je wel
amc
12 jaar geleden
Het was overigens Bob Marley! Goed antwoord +1
Amadea
12 jaar geleden
Welnee, hoe kom je daarbij dat Bob Marley dat bedacht zou hebben? Bob Dylan is de juiste persoon!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi voorbeeld en zo van deze tijd!+
ik denk, sommige mensen genieten van de ervaring, andere zien alleen de nadelen, voorbeelden te over! vb: ik stond met een vriend langs de kant van de weg te wachten op de wegen wacht, ik genoot van de tijd samen, dat probeerde ik tenminsten maar hij kon alleen maar balen DAT ie moest wachten en zo werd t wachten een hel, hij kon ook samen van mij genieten van de plotse onverwacht tijd samen en de mooie dag! hoop dat dit een goed voorbeeld is.. doegg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi bedacht!!!+
De grootsheid van een man zit niet in de welvaart die hij vergaart, maar in zijn integriteit en zijn vermogen om anderen positief te beïnvloeden.
Je kunt dus wel een goed leven met veel geld om je heen hebben verzameld , dan wordt je dus alleen maar nat, maar als je de regen ook echt voelt, dan laat je anderen meedelen en gaat er bewust mee om met al je welvaart.
Je kan het ook zien als;
"De goede tijden van vandaag, zijn de droeve gedachten van morgen". Je loopt in de regen en voelt het als geluk,
anderen voelen alleen dat het geluksgevoel morgen weer weg zal zijn. Zij genieten dus niet echt vanwege dat besef.
amc
12 jaar geleden
Voor de één is het glas half vol, voor een ander is het glas half leeg.