Ik zag in een Engels boek: She don't care staan, maar het is toch she doesn't?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Het beste antwoord

Slang language maar ook omdat het wat lekkerder uitspreekt. Don't spreekt wat lekkerder uit dan doesn't. Dit gebeurt niet alleen bij afro americans maar ook bij gewone Amerikanen of zelfs leraren. Bij je leest of hoort het ook vaak bij songs, zoals de Beatles, Ticket to a ride, she´s got a ticket to ride and she don´t care.

Formeel incorrect, maar het wordt soms wel uitgesproken en zelfs gesproken. Mijn goede vriendin in America betrap ik er ook soms in, en dan zit ik haar te verbeteren pfff.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Klopt. Maar she don't is 'straat'-Engels. (slecht Engels)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, correct Engels is 'she doesn't care'.
Maar in Amerika spreken de Afro-Americans met een eigen accent, en daar zeggen ze het wel zo.
Dus misschien is het geen Engels, maar een Amerikaans boek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk, maar don't care wordt heel erg vaak gebruikt als vervanger van doesn't. Het is zeg maar de taal van de straat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'kan mij wat schelen' is vergelijkbaar, maar ook niet correct :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amerikanen zijn erg slordig met hun taal . die doen het heel veel .