Wat betekenen deze chinese tekens?

Het zijn tekens onderop een vaas.

Weet jij het antwoord?

/2500

"Ons bier" betekent het

dr staat: 田陶岳 田 = tin 陶 = aardwerk 岳= berg

Voor ik verder onderzoek haha, is deze vaas kraakporselein of iets anders (heb je ook afbeelding van de rest?) Vriend van mij (spreekt en leest Mandarijn en aantal Hanzi (karakters) die dit plaatje ff bekeek zei dat het hier ging om een al of niet bekende familienaam als signering... (niet de alom bekende families als Rose of Jaune ;)) Voor zover hij weet betekent rondje met erin een kruis (of plusteken?) niet echt iets, maar meer 'eigen idee/creatie van de maker'? Of de vaas van enige waarde is, is moeilijk te zeggen...dan hiermee eens bv naar veilinghuis gaan, of met de vaas naar je buurt-chinees restaurant? :) Toegevoegd na 1 dag: Eigenlijk dacht ik eerst aan een Japanse satsuma vaas en dan in China gedecoreerd. Maar er is nog zoveel meer mogelijk... Kon lang niet meer op de naam van een Zweedse man komen, die echt heel veel weet over alle soorten en tijdstromingen van dit soort kunst en met name ook de karakters of symbolen kent onderop bv ook deze vaas (of urn) Kijk hier maar eens: http://gotheborg.com/ Je zou hem eens kunnen mailen en met de afbeeldingen? Straks is dit een collectors item haha ;) Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100