Als je in het Frans wilt zeggen hoe iets vroeger was of dat je iets vaak deed gebruik je de onvoltooid verleden tijd, in het Frans imparfait geheten. Je maakt de imparfait door eerst de vorm van nous (= 1e persoon mv) in de présent te nemen, daar -ons (= de uitgang) van af te halen en de uitgangen van de imparfait (-ais, -ais, -ait, -ions, -iez, -aient) voor in de plaats te zetten.
Deze tijd duidt een handeling aan in het verleden, die aan
volgende voorwaarden beantwoordt:

een handeling die herhaald wordt
een handeling die een gewoonte aanduidt
een handeling die nog lopende was, op het moment dat een andere begon

Bij Google "imparfait" intypen en daar is je antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

de NIET voltooide verleden tijd, dus bijvoorbeeld hij liep het is dus een handeling uit het verleden die nog NIET is afgerond dus misschien loopt hij nog wel maar je weet niet of de handeling is voltooid.