Wanneer gebruik je "I have to", "I need to" of "I must" in het Engels?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik gebruik altijd "I have to" als ik 'moeten' bedoel (klinkt lekkerder in de mond vind ik =P), maar ik weet dat in sommige gevallen ik dat niet gebruiken kan. Maar ik weet niet wanneer ik dat niet gebruiken kan en wanneer ik die anderen zou moeten gebruiken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
6.9K

Het beste antwoord

Oei, dat heb ik ooit wel geleerd, even in mijn geheugen graven...
Have to heeft te maken met een opgelegd moeten, je hebt geen keuze.
Need to heeft te maken met wat nodig is, bijboorbeeld "In order to eat carrots, you need to go to the grocery store or sow carrot seeds"
Must betekent niet alleen moeten, maar ook per se willen.

Maar dit is niet uitputtend, er was nog meer, maar ik weet niet meer precies hoe het zat. Ik lees mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

I had is er ook nog ;)

i have in toekomst... i must in heden (nu dus zeg maar)... i had in verleden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I must is: ik moet iets perse. Je kunt er niet omheen. Is dwingend.

I have to, ik moet iets doen, van je zelf.

I need to. ik moet iets nodig doen.