Sinds wanneer rijmt vanille op 'bril aan'?

Ik verbaas me al tijden over het liedje van Paula vla met koeienvlekken. De kindertjes zingen blijmoedig rijmend:
Vanille, choco, choco, vanille,
Gekke Paula met haar bril aan.

Dit lijkt toch nog niet in de verste verten op rijmen, of mankeer ik iets aan mijn gehoor? En 'bril aan'?
Dat een koe een bril op heeft, kan ik me in kinderfantasieland nog voorstellen. Maar hoe kun je nu een bril aan hebben?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit rijmt inderdaad niet, maar het is zo ontstaan omdat het een spiegelvertaling is uit het duits, waar het zo gaat: Vanille, Schoko, Schoko, Vanille, neu von Paula mit der Brille. Zoals je ziet, klopt het daar wel. Helaas waren de Nederlandse marketeers niet creatief genoeg iets te bedenken wat past binnen de synchronisatie, en ook nog klopt.

Ik erger me ook enorm aan dit liedje. Maar volgens mij zegt het laatste kindje: Gekke Paula met haar brillen! En dan zou het wel een soort van rijmen als je vanille uitspreekt zoals je het ook schrijft (ik zeg zelf 'vanieje', dus ik vind dit ook raar).

Het is in de vorm van een rap. De Engelstalige rappers gebruiken geen gewone Engelse taal, maar een variatie daarop: He yo, I wanna love u, yeah yeah. Door achteraan de zin een uitroep te plakken ontstaat een soort rijm. Dat hebben ze hier in het Nederlands gedaan, maar dat klinkt wat raar. Je verstaat het als bril aan, maar dat wordt niet gezongen: die paula is een koe die zegt niet alleen boe die maakt een vla met koeienvlekken speciaal voor echte lekkerbekken vanilla choca choca vannilla te gekke paula met haar brilla paulavla is echt speciaal coole vlekken allemaal

Natuurlijk kan het aan mijn oren liggen, maar ik hoor toch echt "gekke Paula met haar brillen", en niet "met haar bril aan". Dan blijft het nog bar vreemde rijmelarij, maar het is toch al wat beter dan "bril aan". Want een bril trek je niet aan, die zet je op :-)

Het is met haar brillen. En ze zeggen vannije ofzo, dus rijmt het op brillen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100