Niet zo moeilijk he ?
Omdat op dat moment de hardheid van het betreffende orgaan de indruk wekt dat er wel eens een bot (bone) in zou kunnen zitten ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Officieel werd/wordt boner gebruikt als woord voor het maken van een blunder. "i pulled a real boner last night". Daar ik geen held ben met het vertalen van engels naar goed Nederlands verwijs ik je naar de bron die ik hieronder vermeld.

Ik zal hier even de Engelse versie van de etymologie plaatsen:

boner
"blunder," 1912, baseball slang, probably from bonehead. Meaning "erect penis" is 1950s, from earlier bone-on (1940s), probably a variation (with connection notion of "hardness") of hard-on (1893).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huidige betekenis van het woord 'boner' is inderdaad slang voor een erectie. De herkomst van het woord vindt zijn oorsprong ook in de ander betekenis van het woord namelijk 'blunder'. Boner werd oorspronkelijk gebruikt om een ongewenste genante erectie te beschrijven. Het wordt nu niet meer alleen gebruikt voor "embarrassing erection"