Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (3)

Niet zo moeilijk he ?
Omdat op dat moment de hardheid van het betreffende orgaan de indruk wekt dat er wel eens een bot (bone) in zou kunnen zitten ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Officieel werd/wordt boner gebruikt als woord voor het maken van een blunder. "i pulled a real boner last night". Daar ik geen held ben met het vertalen van engels naar goed Nederlands verwijs ik je naar de bron die ik hieronder vermeld.

Ik zal hier even de Engelse versie van de etymologie plaatsen:

boner
"blunder," 1912, baseball slang, probably from bonehead. Meaning "erect penis" is 1950s, from earlier bone-on (1940s), probably a variation (with connection notion of "hardness") of hard-on (1893).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huidige betekenis van het woord 'boner' is inderdaad slang voor een erectie. De herkomst van het woord vindt zijn oorsprong ook in de ander betekenis van het woord namelijk 'blunder'. Boner werd oorspronkelijk gebruikt om een ongewenste genante erectie te beschrijven. Het wordt nu niet meer alleen gebruikt voor "embarrassing erection"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding