Wat betekent / is een echelon?

In de context:
... door het onderscheid tussen staf en service zeer expliciet te maken en de verantwoordelijkheden op het volgende echelon scherp te scheiden. Dit kan bijvoorbeeld door:
- ....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
11.4K

Het beste antwoord

Een echelon in deze zin is een niveau.
B.v. laagste echelon is klant/gebruiker, daarboven uitvoerenden van een dienst, daarboven leidinggevenden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is een laag, trap, niveau. Ook in figuurlijke betekenis: gezondheidszorg in het eerste echelon staat voor de voor iedereen zonder verwijzing toegankelijke gezondheidszorg, te weten die door de huisartsen, tandartsen, apothekers, maatschappelijk werkers e.d.
Amadea
13 jaar geleden
In deze context: laag in een hiërarchische organisatie.
Bedoeld wordt dat elke laag in de organisatie zijn eigen, scherp afgebakende verantwoordelijkheden heeft (of moet hebben).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een 'rang', 'afdeling' of 'klasse'. Oorspronkelijk is dit ook een militaire term, waamee zoiets als 'divisie' wordt bedoeld.

Alle assistent-managers in functiegroep 6 kunnen bijvoorbeeld gezien worden als echelon.