Hoe zeg je: 'goodbye my love' en 'love you forever' in Latijn?

Graag de juiste letterlijke vertaling.Gaat me vooral om de gramatica, want de woorden los opzoeken kan ik zelf ook.BVD.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.2K

Het beste antwoord

Ave amare meus

Te amo sempre

Moet er wel aan toevoegen dat mijn 2 jaar latijn al een tijdje geleden is,maar volgens mij is dit goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn latijn komt van een online gratis cursus en helaas zit zinnen maken er dus nog niet in..:P...bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zinnen maken in latijn is ook best lastig omdat ze een aantal woorden die wij nu gebruiken weg laten
even een simpel vb :
Canis est in via -> De hond ligt op straat
letterlijk staat er "Hond is op straat" Coquus est in culina -> De kok is in de keuken
letterlijk "Kok is in keuken"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super bedankt voor je antwoord....