Waarom schrijven/typen mensen soms 2x hetzelfde?

Ik krijg een berichtje: 'Ik van van de PC'. Soms typ ik ook iets soortgelijkst. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Het beste antwoord

Omdat je geen losse letters leest maar hele woorden, en je verwachting van wat wat je te lezen krijgt daarbij een hele grote rol speelt. Zo kun je -zeker op een beeldscherm, dat nog vele moeilijker leest dan papier - wel 100 keer over dezelfde fout heenlezen.

Je hebt vast nog niet gezien dat ik hierboven twee keer 'wat' heb staan.

Ook wteen we dat het neit ndzkoelakijok is om de lrttes in wwn worod in de gdeoe vlgorode te zteetn om een zin tcoh rdlijeek te knuen lzeen, als de estree en lstatae lttteer maar op de gdeoe pelk satan.

Iets soortgelijks is er aan de hand met het beroemde 'doktershandschrift' . Mensen denkt dat dokters slordiger schrijven dan andere beroepen, maar feitelijk schrijven ze niks netter of slordiger dan andere (beta)mensen. Je hebt gewoonin de regel geen flauw idee van de terminologie die ze gebruiken en je kunt dus niet ongeveer 'raden; wat er zal staan. Een bekend kinderrijmpje in hetzelfde handschrift zal je geen enkel probleem opleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat je dit van elkaar overneemt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een teken dat The Matrix ingrijpt in de gebeurtenissen.

(Sorry - vrijdagmiddaggevoel.)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat gewoon een onbewust foutje is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het ook wel is. Bij mij komt het doordat ik afgelijd word zodat ik het woord dan gewoon nog een keer intyp.