Een zwartkijker. Voorbeeld: een levensgenieter zegt "Het valt mee, mijn glas is nog half vol". Een zwartkijker daarentegen zegt "Erg, mijn glas is al half leeg". Een zwartkijker ziet in alles alleen maar het negatieve.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

een depresieveling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een realist!

Een levensgenieter ziet het plezier van het leven, ondanks als het tegen zit.

Een realist, ziet alles wat tegen zit in het leven, en mist daardoor vaak het genieten van wat wel goed gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wow +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou een realist kan ook zien dat de zon schijnt,en morgen waarschijnlijk weer opkomt.das genieten van de realiteit.
dus-
Zwartkijker, ziet in alles het negatieve.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die het leven somber(der) in ziet en niet kan genieten van elke nieuwe (mooie) dag.

Vroeger zei men (brabants) tegen zo iemand, "wat ben jij een dooie pier"....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een somberaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een overledene.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wordt die dan een doodsgenieter genoemd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
owowowowowowowowow hahahahahahaha +
Een Ijsbeer!

Sorry, kon het niet laten.

Een depressieve gast
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een pessimist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht even goed na en ik kwam op het antwoord geldwolf.

Als je even goed nadenkt weet je waarom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zuurpruim!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een doemdenker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat was ook het eerste wat in mij opkwam, en ik checkte even de antwoorden of die ertussen stond.
+
Een azijnpisser
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik.... helaas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ik maar "IK" zoeken in het woordenboek ;-)
Arme jij..... en ik.... :-(
Voor onze narigheid geef ik je een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongens....achter de wolken....enz!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank u...Wil je erover praten? haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JA!!! Heb je effe??? hahahahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, tuurlijk, tijd genoeg en helemaal voor rottigheid. Samen staan we sterk, nou ja, beetje dan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mail effe een PBtje met je telefoonnummer, en zeg voor de komende dagen al je afspraken af..... :-)
Calvinist

Wikipedia: "In het spraakgebruik wordt met calvinisme een verzameling eigenschappen bedoeld die typisch Nederlands zouden zijn. Ingetogen gedrag; ingetogen in het uiten van emoties; niet te koop lopen met je successen, kapitaal of bezittingen; starheid in principes; soberheid, zuinigheid, lijdzaamheid en arbeidsethos."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand bij wie het leven pijn doet. Lees het boek van Rene Diekstra: "Als het leven pijn doet".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Workaholic.
Geen tijd om van het leven te genieten.