Hoe leer ik voor Frans of een andere (vreemde) taal?

Ik heb morgen Proefwerkweek en moet heel veel Franse woordjes uit mijn hoofd kennen. Help aub ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Het beste antwoord

Leer steeds 5 woorden en herhaal die. Als je één fout hebt of niet weet begin je opnieuw met dat rijtje. Als je er 5 kent ga je verder met het volgende rijtje. Je gaat dus stampen, zoals ik dat noem, even doorbijten, maar het werkt echt.
Je kunt ook rijtjes van 10 woorden doen, maar net wat je wil.
Wees streng voor jezelf, weet je een woord niet, begin opnieuw met die rij.
Succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
steeds 5 of 10 woorden is beter te overzien dan 200 woorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje :)

Andere antwoorden (6)

Ikzelf moest altijd alles opschrijven. Een keer was genoeg (moeilijke stof erin stampen ging bij mij ook moeilijk, maar ik lijk een beetje een fotografisch geheugen te hebben, ook al is het bestaan ervan een discussiepunt ....).

Je schrijft eerst het franse woord op en daarachter de betekenis. Kijk goed naar het woord en 'sla het ergens op in je hersenen'.
Probeer het maar's, misschien helpt het jou ook.

Succes morgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerder beginnen helpt. Net zoals de computer uitzetten waardoor je niet wordt afgeleid.

Verder is het gewoon gaan zitten, hand voor de vertaling en herhaling!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog even lekker stampen; klein handjevol appelpitten kauwen misschien (stelt hersenen scherp), half uur stampen, pauzeren ( stukje hardlopen, yoga, koffie enz) weer half uur stampen. Laten overhoren. Hou de pauzes erin, maar ga dan geen andere hersengymnastiek doen.
Hou er trouwens al rekening mee dat je het niet redt. (haalt de spanning er wat af, wat het leerproces en zeker het resultaat daarvan ten goede komt) Want de kans dat iets wat je zo enorm op de valreep nog op wilt pakken, slaagt, is niet erg groot.
Hier kun je tenminste een belangrijke les uit leren: Tijdig beginnen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoon had vandaag een proefwerk Frans.
Hij heeft alle woordjes in het programma www.wrts.nl gezet. Dit programma overhoort je vervolgens op alle mogelijke gewenste manieren.

De meest geavanceerde overhoormethode is het systeem te vragen om de woorden die je niet weet of fout hebt gemaakt te blijven herhalen. Hierdoor ben je langer bezig maar krijg je ze er wel in. Mijn zoon is het in ieder geval gelukt.

Succes
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heey!
Ik gebruik ook een overhoorprogramma, maar deze kan je downloaden. Het heet Teach2000.
Heel handig, met heel veel overhoorinstellingen. Zo kan je meerkeuze (3, 4 of 5 keuzes), gewoon overhoren, overhoren en degene die je fout hebt opnieuw, en intervaltraining (5x dezelfde woorden op zo'n manier dat je ze heel goed onthoudt, zit een theorie achter). Het is echt superhandig. Ik gebruik altijd gewoon overhoren, maar wel met de fouten overnieuw.
Het is trouwens ook handig om drie dagen (minstens) van tevoren beginnen. De eerste dag duurt het best lang, omdat je dan al je fouten opnieuw moet doen en veel na moet denken. De tweede dag gaat het al iets sneller. De derde dag vul je ze zo in!
Succes!

PS: laat het nog even weten wat je had ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw,

wat een tips! Ik ken alle woordjes nu 100% uit m'n hoofd :)!
Als iemand nog een overhoor programma zoekt (voor zinnetjes), dan is 'Genius' een goeie programma!

Nogmaals dank aan alle tips!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een 2e account, dit maal een jaartje jonger :P? +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een jaartje ouder toch?