Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Nederlandse woorden geschreven met Chinese tekens, bestaat dat?

Zoals de inleiding zegt.
Dus niet Chinese woorden met bijbehorende tekens, die in het Nederlands vertaald dit en dat betekenen of (typisch) Nederlandse woorden vertaald naar Chinees met bijbehorende tekens. Neem bijvoorbeeld het woord 'rookworst', typisch Nederlands woord, is dit te schrijven in Chinese tekens (dus zonder evt te vertalen naar Chinees)? Kortom, de R is een Chinees teken, de O, de K, de W, etc. (Ik weet, zo zit het niet met Chinese tekens, maar als voorbeeld).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt 熏香腸 wel op z'n Hollands uitspreken: rook-ruiken-worst. Maar andersom gaat niet. Bij Chinese tekens gaat het om de betekenis van het karakter. De klank van een karakter staat niet vast; hoe je het uitspreekt verschilt (ook binnen China) van streek tot streek, van dialect tot dialect en van taal tot taal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ken wel een Japans woord, dat over de hele wereld hetzelfde is en dus ook in het Nederlands en het Chinees en daarmee heb ik een Nederlands woord dat in het Chinees het zelfde klinkt. Het gaat om Karaoke. En hoe je het schrijft, zie bijgevoegd filmpje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding