Welke Namencombinaties, zoals 'Marc-Marie', bestaan er met een meisjes- en jongensnaam?

Dan gaat het om namen die echt voorkomen.

13 jaar geleden
in: Taal
1.3K
bamibal
13 jaar geleden
Marie is niet uitsluitend een meisjesnaam:
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/marie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee maar als meisjesnaam wel veel vaker voorkomend dan als jongensnaam.

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
leuk!

Andere antwoorden (8)

Hallo Annswers,
Ik had vroeger een Jan-Anne in mijn klas, het was een jongen.
Zijn vader was een Fransoos,misschien heeft dat er wat mee te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jean-Marie, zoals Jean-Marie Pfaff.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zit hier iedereen die een antwoord gegeven heeft te minnen???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat vroeg ik me ook al af , + van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij ook 1 van mij :)
Annswers
13 jaar geleden
goeie!
als je bedenkt dat in een deel van het land Anne een jongensnaam is, zou je Marie Anne of Anne marie ook in je lijstje kunnen zetten.
en verder kunnen alle combinaties die de ouders maar leuk vinden om te geven.
Vergeet Jean-Marie Pfaff niet
Marie is trouwens de meest voorkomende toevoeging als vrouwennaam denk ik, wegens de katholieken die hun zoon ook wilden vernoemen naar Maria
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Ja inderdaad
Marie-Noa

Marie is een meisjesnaam en Noa is voor jongens en meisjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marie kan ook voor jongens hoor, ik ken er 2 die zo heten
Han-Suzan, Piet-Marie, Kaatje-Karel, Peter-Pia, Wim-Willemijn, Roberto-Robertina, Ans-Jan, Miep-Gerard, Jan-Katrijn, Katrijn-Jan, Patricia-Adam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jose Maria (spaanse naam)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De naam Gianmaria (wordt voornamelijk gebruikt in Italië, komt in Nederland haast niet voor).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit noem ik een domme vraag
omdat alles mogelijk is
jij heet gerrit je schoonvader jan dan kan de baby gerrit-jan heten
piet -hein
lisa- marie
of naam van de lieve kinderloze tante bla bla
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lees de vraag nog eens goed ..., dan is de vraag niet zo stom meer