Wat is het verschil tussen angst en bang?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
5.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BangHEID = Angst

Het beste antwoord

Heel erg bang zijn voor sollicitaties is een vorm van erge angst. Door spanning kan je minder geen dingen doen, omdat je verlamd bent door angst te hebben. Therapie/training is de aangewezen behandeling voor deze angst. Behandeling met medicatie kan daarbij soms steuning tegen angst bieden. Angst hebben voor een gesprek en moeilijk kunnen slapen door de angst.
Dat zijn alle kenmerken van angst.
Degenen die voortdurend onrustig blijven op dat momenten waar het er om gaat, waar je niet moet laten zien dat je bang of angst hebt.
Als je bang bent gaat het weer over, maar als je angst hebt niet meer. Angst is een hormoontje(hersenen cel). Als een mens geen angst had zou het leven eigenlijk niet meer leuk zijn want je doet dan dingen die je helemaal niet kunt.

Positief in angst nadenken.
Positief denken is belangrijk als je angst hebt.
Hoe meer je toegeeft dat je aan negatieve gedachten komt.
Hoe meer je je meesleurt hoe meer je in een negatieve Spiraal komt.
Uiteindelijk moet je je angst overwinnen en niet andersom.
Onder andere de kracht van je gedachten.
Ze bepalen voor grote stukken hoe je alles moet doen.
Blijf dus positief en zie je angsten in de ogen.
Zie elke situatie waarin je je mogelijk angstig kunt gaan voelen.

Bang.

Bang voor een bliksem of wind voor ontvoerders of andere vreemde mensen.
Bang voor spoken in de nacht en voor enge dromen.
Spanning in je hoofd en je hart klopt sneller, je lijf bibbert en het wordt warm en koud.
Geschrokken stap je achteruit, je zou kunnen schreeuwen en huilen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Angst -heb- je, en bang -ben- je.
Als je bedoelt het verschil tussen angstig en bang, dan zou je kunnen zeggen dat angstig wat banger (of serieuzer) is dan bang.
Een kind dat angstig is, is een serieus probleem, en een kind dat bang is, kan (hoeft niet) ook iets grappigs zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Angst is een oergevoel dat een stoot adrenaline veroorzaakt in je lichaam. Het veroorzaakt een helder moment waarop je moet beslissen om te vluchten of te vechten. Sommige mensen zullen echter verkrampen. Angst is bedoeld dat je handelt op het moment van gevaar. Dit gevaar hoeft niet reeël te zijn. Bij irreeële angsten kan een angst/fobiestoornis ontstaan.
Bang zijn kan heel irreeël zijn en heeft niet per se te maken met concreet gevaar. Bang zijn kan ook het begin zijn van een terechte of onterechte angst. Maar bang zijn kan ook een heel licht gevoel zijn dat snel weer overgaat en wat geen adrenaline stoot in je lijf geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het allebei bent, dan ben je het bangst.

Leuk he, zelf bedacht!:)